29 Temmuz 2013 Pazartesi

PENCERE ÖNÜ

Ankara'nın merkezinde bir yerlerde oturuyorsanız yeşilliğe hasretsiniz demektir :) Ben bu hasreti gidermek adına, pencere önlerimi çiçeklerle doldurdum . Evlenmeden önce anneme  evde ne çok çiçek olduğundan yakınırdım. Sonra bana bir şeyler oldu buraya gelince, çiçek aşkı sardı dört bir yanımı :) Pencere önlerinde fesleğen , maydanoz, dereotu, nane bile yetiştirdim. (KOÇTAŞ'ta pencere önü bostanı adıyla satılan, her şeyi içinde fide tohumları var. Saksı, toprak, tohum hepsi içinde )

Saksılarımı İkea'dan almıştık. Menekşelerin yeri kesinlikle cam önü olmalı. Camdan uzak bir yerde dururken üzerlerinde tek bir çiçek bile yoktu. Cam önüne alınca  edepsizce coştular. Bu, çiçeklerin dökülmüş hali. Kaktüs de çok arsız bir bitki sağ olsun :) en baştaki beyaz saksıda küçük bir kaktüs vardı, bir süre sonra minik minik yavruladı, ben o minik yavruları başka saksılara diktim.Çok çaba harcamaya gerek yok, nerdeyse toprağa atsanız rastgele, orada büyüyecek.  Minik saksılara dikip arkadaşlarıma bile hediye ettim, çok cici bir hediye :)
Cam önünden kapı önüne geldik :) Kapımız sürekli hareket halinde olunca onu sabitlemeye karar verdik.Eşimin bana yolladığı bir çiçeğin vazosunu atmaya kıyamamıştım. Onu İkea'dan aldığımız renkli taşlarla doldurdum, en üste de tealight mumlardan koydum, hem mumluk hem kapı tutacağı oldu. (Herhangi bir cam kavanozla da yapılabilir, hatta ben tatile gittiğimizde deniz kumu ve midye kabukları toplayıp bir de onunla denemeyi düşünüyorum)
Herkesin kapısı sizlere açık olsun efendim, hoşçakalın :)

8 yorum:

  1. Sizde benim gibi Mavi rengi çok seviyorsunuz sanırım :)
    Saksılarınız çiçekleriniz çok güzel, bende daha çok sardunya yetiştirmeye çalışıyorum evde bahçede, pencere önünde veya balkonda çiçeklere bayılıyorum.
    Kapı tutacağıda çok şık olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Cok tesekkur ederim.Evet bu renk bana huzur veriyor. Sardunyanin kis mevsimine bile dayanikli oldugunu duydugumda hemen aldim ama bana dayanamadi:) soldu zavalli.Ben petunyalara da bayiliyorum sarkac saksilara koyup balkona asmak lazim

    YanıtlaSil
  3. kapı tutacağını tuttum ve şimdi de bıraktım... :))))))))

    YanıtlaSil
  4. O seni bırakmadı, peşinden geliyooor:)

    YanıtlaSil
  5. güzel fikir olmuş paspasa da yakışmış:)

    YanıtlaSil
  6. Sağolun , işlevsel de oldu :)))

    YanıtlaSil
  7. saksılar çiçekler ve hele kapı önün tutacağı çok güzel olmuş.keyfiniz daim olsun sevgiler..

    YanıtlaSil